Skip to content Skip to footer

Necesitatea Reviziei la cutia de viteze automata

Este necesar schimbul de ulei si filtre periodic la o cutie de viteze automata?

Pe scurt, DA! Preventia este mai ieftina decat reparatia!
Uite cateva detalii despre cutia de viteze automata si motivul pentru care este necesar schimbul de ulei la cutia de viteze.

Când luăm în considerare funcțiile sistemului de transmisie, fluidul de transmisie este o componentă crucială a funcționării sistemului. Sarcina sa este de a lubrifia piesele mecanice, de a menține presiunea fluidului, de răcire, de a preveni oxidarea, de a condiționa garnitura și de a preveni rugina . Deci, per total, are o sarcină foarte importantă de a menține lucrurile să funcționeze fără probleme în cadrul sistemului de transmisie.

De asemenea, ajută la funcționarea supapelor, la frecarea benzii de frână, la conversia cuplului, precum și la lubrifierea angrenajului.

Transmisiile automate sunt susceptibile de a fi deteriorate în timp și, uneori, un proprietar de mașină va descoperi că nicio cantitate de schimbare a lichidului de transmisie nu poate împiedica acest lucru. Cu toate acestea, repararea sau înlocuirea unei transmisii automate este o muncă costisitoare, așa că este mai bine să respectați programul intervalelor recomandate de schimbare automată a lichidului.

De ce trebuie schimbat uleiul la cutia de viteze automata?

Schimbul de ulei la cutia de viteze este una dinte cele mai importante activitati pentru un autoturism. De ce? Pentru ca orice mecanism in miscare are nevoie de lubrifiere. In plus la fel ca alte fluide vitale ale autovehiculului, uleiul de transmisie se deterioreaza în timp.

Uleiul dumneavoastră de viteze lucrează în mod constant pentru a reduce solicitările exercitate asupra cutiei de viteze, menținând-o să funcționeze la apogeu. Dar, la fel ca majoritatea lubrifianților, poate fi necesar să fie schimbat în cele din urmă, altfel acumularea lentă a depunerilor poate sfârși prin a înfunda filtrul cutiei de viteze de ulei și poate deteriora componentele acestuia, ducând la reparații costisitoare.

Cutia de viteze este un element foarte solicitat in utilizarea autoturismului. La fiecare schimbare de trepte, uleiul capata diverse reziduuri (aschii de pe pinioane, pilitura de fier) si e supus temperaturilor foarte inalte. Toate acestea ii modifica gradul de oxidare si proprietatile de lubrifiere.

Specialistii afirma ca la fiecare 7 °C de peste 80 °C,  gradul de oxidare al uleiului se dubleaza. Unii recurg doar la schimbul uleiului de baie prin metoda traditionala, insa, astfel, nu se inlocuieste numai 30-40% din ulei si, nu se „prelungeste” cu mult viata cutiei de viteze.

O cutie automata functioneaza pe baza unor circuite hidraulice, iar lichidul din interior este de fapt lichid similar cu cel de servo-directie. Este un ulei mult mai lichid decat cel din cutia manuala, dar este si supus la o temperatura mai mare.

Cand se realizeaza schimbul de ulei la cutia de viteze?

Daca v-ati interesat inainte despre aceasta problema, cu siguranta ati primit rapsunsuri diferite. Unii dintre producatorii auto recomanda schinbarea uleiului de transmisie la fiecare 150.000- 200.000 de kilometri, ceea ce este mult, daca stam bine sa ne gandim.

Un sofer obisnuit parcurge intr-un an aproximativ 15.000 kilometri, asa ca operatiunea de schimbare a lichidului de transmisie va fi facuta la aproximativ 6 ani. Cine stie in ce conditii arata lichidul in decursul a 6 ani?

De aceea, este bine, ca uleiul de transmisie sa fie schimbat mai devreme, la fiecare 2 – 3 ani sau la fiecare 70.000 kilometri.

Lichidul de transmisie este de cele mai multe ori, de culoare roşie. Pe masură ce se deteriorează, tinde să devină mai închis la culoare maro/negru. El poate dobandi un miros de ars, care ar putea indica faptul că trebuie schimbat sau că transmisia dezvoltă probleme mecanice.

Leave a comment